شناسایی اختلال دیکته نویسی در دانش آموز

روش های شناسایی اختلال دیکنه نویسی در دانش آموز
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اگر معلم یا والدین دانش آموز هستید و فکر می کنید که دانش آموزتان هنگام دیکته نویسی کند یا دچار مشکل است خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله صرفا به بررسی روش تشخیص و شناسایی اختلال دیکته نویسی در دانش آموزان خواهیم پرداخت.

شناسایی اختلال دیکته نویسی در دانش آموزان توسط معلم و والدین

روش های شناسایی اختلال دیکنه نویسی در دانش آموز
اختلال دیکته را شناسایی کنید

وقتی که دانش آموز دیکته می نویسد در واقع سه فرایند را طی خواهد کرد. شنیدن،پردازش و نوشتن! در صورتی که در هر کدام از این فرایندها مشکلی ایجاد شود دانش آموز می تواند دچار اختلال دیکته نویسی شود البته همیشه این اتفاق نخواهد افتاد.

علائم اختلال دیکته نویسی

از علائم اختلال دیکته نویسی می تواند دست خط بد، آیینه نویسی، جابجا نویسی و … را نام برد.

  • مشکل املایی: مشکل املای را می توان به راحتی تشخیص داد و نیاز به علم چندانی ندارد.
  • مشکل حافظه دیداری به عنوان مثال به منظور-منزور
  • مشکل حساسیت شنیداری به عنوان مثال شنبه شمبه
  • مشکل تجربه آموزشی
  • مشکل دقت مانند نهنفته-نهفته
  • مشکل حافظه شنیداری مانند جا انداخ ته
  • مشکل حافظه توالی دیداری مانند مادر مارد
  • مشکل دیداری-شنیداری مانند دوز زود
  • مشکل نارسانویسی
رهایی از محتوای محدود
آیا می خواهید به صورت کامل فرایند شناسایی و درمان اختلال دیکته در دانش آموز را رفع کنید؟ با کلیک بر روی مقاله زیر وارد صفحه دانلود شوید.
خوب است بخوانید:  کلیات توانبخشی | توانبخشی چیست | فلسفه توانبخشی | تاریخچه توانبخشی

 

مطالعه بیشتر

3 پاسخ به “شناسایی اختلال دیکته نویسی در دانش آموز”

  1. اختلال دیکته نیاز به کار کردن داره و من بعد از شیش ماه کار کردن تازه دارم اثراتش رو تو دانش اموزم می بینم

  2. دانش اموزم اختلال دیکته داره و من خیلی نیاز به منابع بیشتر دارم اگر کسی داره به جیمیلم بفرسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
0