افزایش قدرت مشت در ورزش بوکس

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش قدرت مشت زنی یکی از خواسته های ورزشکاران در ورزش بوکس است. خریداران در پکیج اموزش بوکس از صفر به صورت کامل در رابطه با ورزش بوکس اشنا شده اند. حالا می خواهیم در این مقاله چند راهکار برای افزایش زور و قدرت مشت زنی در ورزش بوکس را مرور کنیم که صد در صد به شما در این قرایند کمک خواهد کرد.

افزایش قدرت مشت زنی در ورزش بوکس

برای افزایش قدرت مشت زنی باید به دنبال تقویت عضلاتی که به مشت زنی مربوط می باشد بود. عضلات مچ، سائد، پشتپ، کول و سایر عضلات مربوط اگر تقویت شوند مطمئنا در قدرت مشتی زنیتان تاثیر خواهد داشت.

در صورتی که دارای مشت قوی و اهنین باشید در کنار قدرت بالا و نقطه قوت در ورزش بوکس؛ قدرت تعادل بالا و کاهش مصدومیت را نیز خواهید داشت.

تقویت مشت زنی

تمرین مداوم و سالانه صددرصد می تواند به افزایش قدرت دست کمک کند. 3 روش در پایین روش های جانبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

گریپستر یکی از ابزارهایی است که برای افزایش قدرت در ناحیه عضلات دست کاربرد دارد. استفاده طولانی مدت و مداوم از این ابزار ورزشی سبب تقویت مچ دست و انگشت ها در کنار سائد می شود.

یکی دیگر از روش ها برای افزایش قدرت مشت زنی استفاده از کش پیلاتس یا کش ورزشی است. دست ها ثابت هستند. مچ دست را به حالت بالا پایین در میاوریم. این تمرین باید در تعداد  بالا انجام شود تا اثر گذاری خود را داشته باشد.همچنین میتوانید این کش را در حالت انقباض مچ ها جمع و باتوجه به زمان توانمندی، 20 الی 30 ثانیه ای نگه داشته شود. سپس آزاد شود و مجددا منقبض شود.این تمرین برای عضلات پشت ساعد موثر است.

خوب است بخوانید:  دانلود کارنامه قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان رشته های متفاوت در چند سال اخیر

روش اخر برای افزایش قدرت در ناحیه مشت تمرین با دمبل است. ساعد دست را به صورت ثابت در سطحی بالاتر اززمین گذاشته  و کف دست رو به بالا باشد  مچ دست را به صورت تناوبی بالاپایین میبریم. روش دوم، کف دست رو به پایین باز هم مچ دست را بالا و پایین میبریم.

 

مطالعه بیشتر